Sunday, 27 September 2015 00:00

Άφησε το διάδρομο στο γυμναστήριο και βγες στη φύση

Γράφτηκε από την 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Άφησε το διάδρομο στο γυμναστήριο και βγες στη φύση

Ο διάδρομος μπορεί να είναι το ανίκητο εργαλείο όσο αφορά στις επιλογές άσκησης – μπορείς να παίξεις με την ταχύτητα και την κλίση ανάλογα τη διάθεση και το στόχο σου – αλλά το να μη φτάνεις ποτέ κάπου σίγουρα δεν είναι ο τρόπος να κρατήσεις το κίνητρό σου.

Το τρέξιμο σε ανώμαλο έδαφος από την άλλη, έχει διαφορετικές κλίσεις εξ ορισμού και μαζί παίρνεις δώρο και αδρεναλίνη σε αρκετή ποσότητα για να φτάσεις μέχρι τέλους και ακόμα πιο πέρα. Τι πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις; Η Χριστίνα Μαυρίδου, personal trainer μας δίνει τις συμβουλές:

1. Κάνε μικρότερο βηματισμό
Στις ανηφόρες, κάνε μικρά γρήγορα βήματα και κράτα το στήθος έξω. Όταν σκύβεις, εμποδίζεις το οξυγόνο να πάει ως τους πνεύμονες.
2. Χρησιμοποίησε τα χέρια σου
Όταν τρέχεις σε ανώμαλο έδαφος, ειδικά σε κατηφόρα, σήκωσε τα χέρια σου στα πλάγια για σταθερότητα (όπως θα έκανες αν ισορροπούσες σε ένα σχοινί για παράδειγμα).
3. Κράτα τα μάτια σου στο μονοπάτι
Όπως και όταν κάνεις ποδήλατο σε ανώμαλο έδαφος, έτσι και στο τρέξιμο χρειάζεται να επιλέγεις τη διαδρομή σου ακριβώς. Το σημείο που θα πατήσεις το πόδι σου δηλαδή είναι σημαντικό για να ακολουθήσεις την πιο λεία και ασφαλή διαδρομή, ούτως ώστε να αποφύγεις πιθανούς τραυματισμούς στον αστράγαλο.
4. Νίκησε τον άνεμο
Ένα μικρό αεράκι είναι μέρος της εμπειρίας (εξάλλου επιπλέον αντίσταση σημαίνει επιπλέον κάψιμο θερμίδων), αλλά δε θέλεις να τα βάλεις και με τα στοιχεία της φύσης. Αν έχει πολύ αέρα, προτίμησε ένα δασικό σημείο όπου τα δέντρα θα σου προσφέρουν προστασία.
5. Φόρα layers
Aκόμα και αν κάνει κρύο έξω, θα ζεσταθείς πολύ περισσότερο από όσο νομίζεις και πολύ γρήγορα. Και καθώς στα ανώμαλα μονοπάτια κάποιες φορές θα σε χτυπάει ο ήλιος και κάποιες όχι, οι πολλές στρώσεις ρούχων που μπορείς να βάζεις και να βγάζεις, είναι ο έξυπνος τρόπος να είσαι άνετα, όπου και αν πηγαίνεις.
6. Νίκησε τη ζέστη
Ενυδατώσου πριν ξεκινήσεις για τρέξιμο και έχε μαζί σου επιπλέον νερό για τη διαδρομή. Φρόντισε να ξεκινάς το τρέξιμο νωρίς το πρωί, που η ατμόσφαιρα είναι πιο καθαρή και το σώμα σου ξεκούραστο ή αφού πέσει ο ήλιος, για να μην σου μειώνει την αντοχή η ζέστη και ψάξε για διαδρομές με σκιά.
7. Βρες τα σωστά παπούτσια
Αυτά που είναι σχεδιασμένα για τρέξιμο σε ανώμαλο έδαφος έχουν πιο πλατιά σόλα για καλύτερο grip και πιο γερά υλικά για να προστατεύουν το πόδι σου από τα βράχια. Κάποια είναι και αδιάβροχα (γιατί το να πατάς σε λακούβες με νερό συστήνεται!).

Μοτο
Το jogging στον καθαρό αέρα σου δίνει το κάτι παραπάνω στο βήμα σου, ενώ και οι μύες σου τονώνονται σε λιγότερο χρόνο.

Διαβάστηκε 1025 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Saturday, 24 September 2016 17:07
Χριστίνα Μαυρίδου

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής - Personal Trainer

Αρθρογράφος στην Μηνιαία Τοπική Εφημερίδα Παλαιού Φαλήρου "The F Times" , Επιστημονικός Συνεργάτης στο περιοδικό Shape. Αρθρογράφος στο www.skai.gr

Πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) του Εθνικού Καποδιστριακού Παν. Αθηνών, με ειδίκευση στο κύκλο ” Άσκηση Ευρωστία και Υγεία”

Τρεις δημοσιεύσεις-επιστημονικές ανακοινώσεις στο 13ο Παν. Συνέδριο Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού - «Χρήση Της Μεσοθεραπείας Σε Αθλητές Με Προβλήματα Στον Ώμο Και Το Γόνατο», - «Εφαρμογή Ειδικών Πελμάτων Μετά Από Πελματογράφηση Παρακολούθηση Και Χρονική Διάρκεια Χρή-σης Τους» - «Διερεύνηση και Αντιμετώπιση Πε-ριστατικών Που Αφορούν Βλάβη Του Μάκρου Θωρακικού Νεύρου Σε Αθλη-τές»

Επιμορφωτικά σεμινάρια γυμναστικής (Yoga, Pilates και Personal Training), καθώς και συμμετοχή σε αρκετά επαγγελματικά συνέδρια του Fitness Meeting σε όλη την Ελλάδα.

Το πάθος της για το αντικείμενό της, τη διατηρεί σε διαρκή εγρήγορση για περεταίρω εξέλιξη των φυσικών και γνωστικών της δεξιοτήτων, ενώ ταυτόχρονα, μέσα από την εργασία της, προσπαθεί να βοηθάει τους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται τα πολλαπλά οφέλη της προσωπικής προπόνησης τόσο στο σώμα, όσο και στο νου και την ψυχή.

www.personaltrainerchristy.com

Facebook page: Christy Μαυρίδου