Tuesday, 28 October 2014 00:00

Συμβουλές προστασίας παιδιών από συχνά διαστρέμματα αθλητικών δραστηριοτήτων

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Συμβουλές προστασίας παιδιών από συχνά διαστρέμματα αθλητικών δραστηριοτήτων

Στην αρχή κάθε νέας σεζόν, παρατηρείται αύξηση στην επίπτωση των τραυματισμών που συμβαίνουν στους αστραγάλους και στα πόδια των παιδιών που ασχολούνται με τον αθλητισμό. Το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ είναι τα αθλήματα στα οποία καταγράφονται τα περισσότερα προβλήματα. Τα πιο συχνά είναι τα διαστρέμματα και ακολουθούνται από κατάγματα και άλλους τραυματισμούς. Εάν τα παιδιά σας ασχολούνται με τον αθλητισμό, διαβάστε τα παρακάτω 6 tips που μπορούν να τα προστατεύσουν τα πόδια τους από σοβαρούς τραυματισμους:

1. Οι τραυματισμοί πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα

Δεν πρέπει να «βαφτίζονται» όλοι οι τραυματισμοί διαστρέμματα. Με τον ίδιο μηχανισμό κάκωσης το παιδί σας μπορεί να κάνει έναν οστικό τραυματισμό ή να τραυματίσει τον χόνδρο των αρθρικών επιφανειών, κάτι που καλό είναι να το γνωρίζετε. Επιλέξτε έναν ειδικό ορθοπαιδικό για να εξετάσει το παιδί σας κλινικά και να σας οδηγήσει με τις απαιτούμενες εξετάσεις στη σωστή διάγνωση. Όσο πιο σύντομα ξεκινήσει η αντιμετώπιση, τόσο πιο αποτελεσματικά μπορεί να προληφθούν μακροπρόθεσμα προβλήματα όπως αστάθεια ή αρθρίτιδα. Επιπλέον όσο πιο σύντομα γίνει η διάγνωση, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να επιστέψει το παιδί σας σε αγωνιστική δραστηριότητα.

2. Τα παλιά διαστρέμματα πρέπει να ελέγχονται πριν την έναρξη της νέας αγωνιστικής περιόδου

Μια ορθοπαιδική εξέταση μπορεί να σας απαντήσει εάν το παιδί σας, που έχει τραυματιστεί στο παρελθόν στην ποδοκνημική, έχει επιρρέπεια στο να παθαίνει διαστρέμματα και να κάνει υποτροπές. Εάν κάτι τέτοιο διαπιστωθεί, η χρήση κατάλληλου υποστηρικτικού κηδεμόνα ποδοκνημικής κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να λύσει το πρόβλημα.

3. Αγοράστε παπούτσια κατάλληλα για το συγκεκριμένο άθλημα

Κάθε άθλημα απαιτεί διαφορετικό είδος υποδημάτων. Άλλου τύπου παπούτσια χρειάζεται ένα παιδί που ασχολείται με το ποδόσφαιρο και άλλου τύπου αυτό που παίζει μπάσκετ.

4. Ξεκινήστε την καινούργια περίοδο με καινούργια παπούτσια

Τα παλαιά παπούτσια είναι σαν το κλαταρισμένο λάστιχο στο αυτοκίνητο και μπορεί να δημιουργήσουν ανισορροπία στο πέλμα. Αυτό μπορεί να συνεπάγεται κλίση του αστραγάλου, κάτι που είναι παράγοντας κινδύνου για να τραυματιστεί το παιδί.

5. Ελέγξτε τους αγωνιστικούς χώρους και τους χώρους προπονήσεων

Τα περισσότερα διαστρέμματα συμβαίνουν μετά από άλματα και προσγείωση του ποδιού σε μια ανώμαλη επιφάνεια. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει οι γονείς να ελέγχουν τον χώρο του παιχνιδιού (απλά περπατώντας σε αυτόν) για τρύπες ή λακκούβες. Αυτό πρέπει να γίνεται κυρίως όταν τα παιδιά αθλούνται σε εγκαταστάσεις που δεν γίνονται συχνά επίσημοι αγώνες, όπως πάρκα και ασχολούνται με παιχνίδια που μπορεί να οδηγήσουν σε διάστρεμμα. Η εύρεση τέτοιων προβλημάτων πρέπει να αναφέρεται τους αρμόδιους εφόσον διαπιστώνεται και να υπάρχει άμεση διόρθωση.

6. Ενθαρρύνεται τα παιδιά σας να κάνουν ζέσταμα και διατάσεις

Διατάσεις του πέλματος και ελαφρύ τρέξιμο πριν την έναρξη του αγώνα, βοηθά το ζέσταμα των συνδέσμων και την κυκλοφορία του αίματος, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών στον αστράγαλο.

Διαβάστηκε 1773 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Wednesday, 22 November 2017 20:50
Εμμανουήλ Μπριλάκης

MD, MSc, PhD Ορθοπαιδικός Χειρουργός

Επιμελητής Ορθοπαιδικού Τμήματος Αθλητικών Κακώσεων Ιατρικού Κέντρου Αθηνών

Συνεργάτης Κέντρου Αρθροσκόπησης και Χειρουργικής Ώμου ΙΑΣΩ General

Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας

Ορθοπαιδικής Χειρουργικής και Τραυματολογίας (ΕΕΧΟΤ)

Υπεύθυνος Ορθοπαιδικός Γυναικείων ομάδων Μπάσκετ Ολυμπιακού Πειραιώς & Πανιωνίου ΓΣ

Website: www.brilakisorthopaedics.gr

Email: [email protected]