Wednesday, 17 September 2014 00:00

Έλενα Κελετζιάν: Η τοπική επιχειρηματίας μιλάει στην «ΦΩΝΗ»

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Επιχειρηματικό ρεπορτάζ μήνα Σεπτεμβρίου

Γράφει ο εκδότης Δημήτρης Πανταζής

Το επιχειρηματικό ρεπορτάζ αυτό τον μήνα θα σας ενημερώσει για τον ιατρικό κλάδο. Πρόσωπο του μήνα Σεπτεμβρίου λοιπόν η κα Έλενα Κελετζιάν Χειρούργος, Μαιευτήρας, Γυναικολόγος που διατηρεί το ιατρείο της Ελευθερίου Βενιζέλου 108 Νέα Σμύρνη.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι ο ετήσιος γυναικολογικός έλεγχος; 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο ετήσιος γυναικολογικός έλεγχος γίνεται για να εξασφαλίσει έναν υγιή τρόπο διαβίωσης της γυναίκας και να ανακαλύψει τυχόν παθήσεις που δεν έχουν εκδηλώσει συμπτώματα. Η εξέταση ρουτίνας γίνεται συνήθως μία φορά το χρόνο σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας και το περιεχόμενό της εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Έτσι μπορεί να περιλαμβάνει τα παρακάτω: Ατομικό ιστορικό, γυναικολογική εξέταση, τεστ Παπανικολάου η λήψη του οποίου θα πρέπει να ξεκινά ένα χρόνο μετά την έναρξη των σεξουαλικών επαφών και να εκτελείται μια φορά ετησίως εκτός υπάρχουν ενδείξεις για συχνότερη παρακολούθηση, κολπικό υπερηχογράφημα, καλλιέργεια κολπικού υγρού, ψηλάφηση μαστών και σε μεγαλύτερες ηλικίες μαστογραφία.

 


ΕΡΩΤΗΣΗ:  Μέχρι πότε πρέπει να χρησιμοποιεί μια γυναίκα αντισύλληψη εφόσον αποφασίσει να μείνει έγκυος; 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν θέλει μια γυναίκα να μείνει έγκυος δεν πρέπει καθόλου να χρησιμοποιεί αντισύλληψη, επειδή τα αντισυλληπτικά χάπια περιέχουν κατά κάποιο τρόπο τις ορμόνες που παράγει μια γυναίκα κατά τη διάρκεια του κύκλου της. Ο οργανισμός θεωρεί έτσι ότι έχει αρκετή ποσότητα από τις ορμόνες αυτές και απενεργοποιεί τις ωοθήκες. Αυτές αδρανούν και δεν παράγουν ωάρια και έτσι είναι ουσιαστικά αδύνατον να συμβεί γονιμοποίηση ακόμα και με σεξουαλική επαφή χωρίς άλλη προφύλαξη.

 


ΕΡΩΤΗΣΗ:  Ποιά είναι η καλύτερη αναπαραγωγική ηλικία της γυναίκας;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θεωρούμε ότι η καλύτερη αναπαραγωγική ηλικία είναι μεταξύ 21-35 ετών. Μετά τα 35 χρόνια ξεκινάει η σταδιακή επιδείνωση της ποιότητας των ωαρίων, μέχρι και τα 44-45 όπου και θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να συλλάβει μια γυναίκα. Ειδικά μετά τα 38 χρόνια παρατηρούμε και σημαντική μείωση του αριθμού των ωαρίων που παράγει μια γυναίκα ακόμα και με εξωσωματική γονιμοποίηση. Πρακτικά λοιπόν θα συμβουλεύαμε τις γυναίκες να έχουν ολοκληρώσει την οικογένειά τους μέχρι την ηλικία των 35 ετών. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των γυναικών (περισσότερες από 85%) συλλαμβάνουν χωρίς πρόβλημα ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες.


ΕΡΩΤΗΣΗ:  Υπάρχει ασφαλής διατροφή κατά την κύηση;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η διατροφή στην εγκυμοσύνη δε διαφέρει από τη σωστή διατροφή και σε οποιαδήποτε άλλη φάση της ζωής μας. Επίσης υγιεινή διατροφή δε σημαίνει πως η έγκυος πρέπει να τρώει κάτι που δεν την ευχαριστεί. Εάν η διατροφή της πριν την εγκυμοσύνη ήταν ισορροπημένη τότε δε χρειάζονται ιδιαίτερες παρεκκλίσεις κατά την εγκυμοσύνη. Το ψωμί, τα δημητριακά, το ρύζι, τα μακαρόνια, οι πατάτες, τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα και τα λαχανικά θα πρέπει πάντα να υπάρχουν στην καθημερινή διατροφή. Επίσης το κρέας ή τα ψάρια, τα αυγά, το κοτόπουλο, τα όσπρια αποτελούν αναγκαίες πηγές πρωτεϊνών. Σίγουρα τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος και ζάχαρη καλό είναι να περιορίζονται στο ελάχιστο. Υπάρχουν κάποιες τροφές που θεωρούνται «επικίνδυνες» για την εγκυμοσύνη.
Παρόλο που ο κίνδυνος είναι συνήθως πολύ μικρός καλό είναι να αποφεύγονται: Μη παστεριωμένα γάλατα και τυροκομικά, το πατέ, το συκώτι, τα ωμά ή μη καλά μαγειρεμένα αυγά, οι μαγιονέζες, τα παγωτά μηχανής. Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι καλό να ακολουθήσετε μια σωστή ισορροπημένη διατροφή για να εξασφαλίσετε την άριστη ανάπτυξη του μωρού σας.


ΕΡΩΤΗΣΗ:  Τι είδους άσκηση μπορεί να υπάρξει μετά την Εγκυμοσύνη;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το πρόγραμμα άσκησης που θα ακολουθήσει μια γυναίκα μετά την εγκυμοσύνη, εξαρτάται από το αν ο τοκετός ήταν φυσιολογικός ή με καισαρική. Αν η γυναίκα γέννησε με φυσιολογικό τοκετό τότε μπορεί να ξεκινήσει με ασφάλεια να ασκείται μετά από δεκαπέντε με είκοσι ημέρες. Αν η γυναίκα γέννησε με καισαρική τομή, λόγω του τραυματισμού των κοιλιακών μυών από την εγχείρηση μπορεί να γυμναστεί, τουλάχιστον μετά από έναν μήνα, ίσως και περισσότερο.
Το ασκησιολόγιο μετά την γέννα θα πρέπει να περιλαμβάνει: Γενική ενδυνάμωση μυών και αρθρώσεων (καταπονημένα από την κύηση). Επαναφορά της σωστής στάσης του σώματος (με την εγκυμοσύνη συχνά παρουσιάζονται φαινόμενα λόρδωσης και κύφωσης). Μείωση περιττού βάρους με ήπια αερόβια άσκηση (μετά τον τοκετό είναι συνήθη φαινόμενο να μένουν περιττά κιλά από την εγκυμοσύνη). Ενδυνάμωση κοιλιακών – ραχιαίων (ιδιαίτερα μετά από καισαρική πρέπει να ακολουθηθεί πρόγραμμα αποκατάστασης κοιλιακών μετά από τον τραυματισμό)... Ήπιες διατάσεις
Τα οφέλη της γυμναστικής μετά την γέννα για την μητέρα είναι πάρα πολλά αφού μαζεύονται οι χαλαρωμένοι μυς της κοιλιάς, βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος, μειώνεται το πρηξίμο στα πόδια, βελτιώνεται η ψυχολογία και μειώνεται η πιθανότητα επιλόχιας κατάθλιψης, και φυσικά τα περιττά κιλά αρχίζουν σιγά, σιγά και φεύγουν και η εικόνα του σώματος αλλάζει προς το καλύτερο.

 


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι πρέπει να γνωρίζει η νέα μητέρα για τον θηλασμό;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλες οι μητέρες γνωρίζουν από ένστικτο ότι το μητρικό γάλα είναι η καλύτερη τροφή για το βρέφος τους και μάλιστα οι επιστημονικές έρευνες το αποδεικνύουν συνεχώς. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μητέρων (85% - 90%) αρχίζουν το θηλασμό στο μαιευτήριο.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά αποκλειστικό θηλασμό τους πρώτους 6 μήνες ζωής και συνέχεια για τουλάχιστον 1-2 χρόνια. Το μητρικό γάλα είναι η φυσικότερη και άρα η καταλληλότερη τροφή για τα νεογέννητα και τα βρέφη. Ταυτόχρονα προσφέρει τη ζεστασιά της μητέρας και τη σωματική επαφή μαζί της. Η σύνθεσή του είναι εξατομικευμένη και απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες, την κατάσταση του ανοσοποιητικού συστήματος και την ηλικία ανάπτυξης του βρέφους. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και ουσίες που βοηθούν την άμυνα του οργανισμού και περιέχει βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, ένζυμα και ορμόνες σε ιδανική ποσότητα και σύνθεση. Για το λόγο αυτό είναι πιο εύπεπτο από το γάλα της αγελάδας. Παράγεται συνεχώς, βρίσκεται πάντα στη σωστή θερμοκρασία, είναι ελεύθερο μικροβίων και είναι επίσης... δωρεάν!

Διαβάστηκε 5471 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Friday, 26 January 2018 16:52
 Δημήτρης Πανταζής

 

Δημοτικός Σύμβουλος Νέας Σμύρνης

 

Εκδότης εφημερίδας "Η Φωνή της Νέας Σμύρνης"

Ο Δημήτριος Πανταζής γεννήθηκε στην Νέα Σμύρνη το 1981 και κατάγεται από την Σμύρνη.

Αρθρογραφεί στον έντυπο τοπικό τύπο από το 2006 έως και το 2010 στην εφημερίδα "Τα Επίκαιρα Νέας Σμύρνης". Τον Ιανουάριο του 2011 αναλαμβάνει την επανέκδοση στην εφημερίδα "Φωνή της Νέας Σμύρνης" που ίδρυσε ο πατέρας του Αντώνης Πανταζής το 1964 και διατήρησε έως το 1998. Έκτοτε ως εκδότης διατηρεί τα πνευματικά δικαιώματα στα εννέα βιβλία που έγραψε ο πατέρας του Αντώνης Πανταζής για την ιστορία της Νέας Σμύρνης με τίτλο "Νέα Σμύρνη - Το Χρονικό μιας Πόλης".

Εκλέγεται Δημοτικός Σύμβουλος Νέας Σμύρνης το 2014. Διετέλεσε μέλος Διοικητικού Συμβουλίου στο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου του Δήμου Νέας Σμύρνης «Κέντρο Δραστηριότητας και Κοινωνικής Προστασίας παιδιών και νέων Νέας Σμύρνης (Εθνική Στέγη) και στην Επιτροπή Δημοπράτησης ακινήτων.

Διατελεί μέλος Διοικητικού Συμβουλίου στις Ενιαίες Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας (ως Γραμματέας) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Νέας Σμύρνης, καθώς και μέλος στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Το 2015 ίδρυσε μαζί με ακόμα 24 Νεοσμυρνιούς το Φιλανθρωπικό Σωματείο «Όλοι μαζί για την Νέα Σμύρνη» στο οποίο έως σήμερα διατελεί Πρόεδρος.